Jasmeen's fotopages

By: Jasmeen HomeDelight

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Sunday, 12-Jul-2009 08:09 Email | Share | Bookmark
All about pisang..

 
Tetiba teringin mkn jemput2 pisang ngan lempeng pisang.....
Kebetulan weekend ni x la seBZ mggu2 sblm nih...bleh la bernapas layan tekak...so teman trus gi Mydin, carik pisang....beli ler sesikat..tatau nama pisang..besor2, bulat2....

dok kerana teringin sgt. memlm teman buat jemput2 pisang nih...lama betoi x mkn...komer percaya x, kalo teman kabo..sepanjang teman kawin nih, teman x penah buat jejemput nih kt umah teman...kalo ada pun buat kat kampung....

>>Teman buat sket jer...2 biji jerk, sbb dah niat, belen tu nak buat lempeng utk sarapan sok pagi...
teman igt, bebudak tu x nak mkn...ghopernyer !!!...hambikk...deme jer ngabihkan...teman mkn baper ketoi jer...
tapi bkn byk pun..dpt byk nih jerk...ekekekke

Resipi????...kene tepek..sbb along dah pesan, umi letak resipi tau sok kalo along nak blajo msk, along bkk jer FP umi...
Quote:
Jemput2 Pisang.
2 biji pisang masak (besor pya)
2 sdb gula
1/2 sdt garam
1/2 sdt soda bikarbonat
1 1/2 cwn tepung gandum

Cara..
1- Tumbuk pisang smpi lumat...campurkan gula, garam, soda & tepung..
2- Gaul sebati...goreng smpi kekuningan....
Siapppp...ahak2



Yang ni plak, teman mmg x reti buat, & x penah buat...zaman kecik2 dulu mak ada gak masak..tp x penah nak perati cmner cara buat...
So pepagi, teman gegor kakak teman, tya cmner nak buat lempeng nih...


(Betoi ka ghoper lempeng teman nih....semcm jerk kan!!!) x per janji lepas kempunan!!!
Quote:
Lempeng pisang tradisional
(dpt 4 keping lempeng nih)
4 biji pisang msk (besor pya saiz)
3 sdb gula
1/2 sdt garam
1/2 cwn kelapa parut
2 cwn tepung gandum (agak2 la kalo lembik yerrr)
Daun pisang..(sbb lempeng pisang sllu lekat kt kuali, so kene alas ngan daun..bau pun..ermmmmm...sodapppp!!)

>>Lenyek pisang & gaul semua bahan...kecuali daun pisang
>>Guna kuala leper..ltk daun pisang & tuang bahan lempeng tu, ikut suka besor mana...


View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net